'Hotel Carrousel: A Museum With No Entry': Lupe Arens cureert bij ZSenne

NL
Hotel Carrousel: Een Museum Zonder Toegang Brussel is meer dan een stad van straten en gebouwen – het is een levend organisme dat op unieke wijze boodschappen cureert. Voorbijgangers worden voortdurend blootgesteld aan een stroom van indrukken: soms overprikkelend, intiem, politiek geladen, of onverwacht humoristisch.
Hotel Carrousel transformeert de vitrine van de ZSenne tot een bijzondere tentoonstellingsruimte. Dit “museum zonder toegang” speelt in op de vluchtige waarnemingen van de stedelijke passant. De vitrine, een grens tussen binnen en buiten, nodigt uit tot observatie zonder een vastomlijnde bezoekerservaring op te dringen. Het gaat om wat opvalt in het moment, in het eigen ritme van de voorbijganger. De expositie onderzoekt de invloed van tijd en omstandigheden op onze kijkervaring. Hoe veranderen licht, weersomstandigheden en de drukte van de stad onze waarneming? De straat wordt hier een
Met werken door Thomas Joostens Adèle Sweetlove Maxime Vansant.
Cureert door Lupe Arens & Veduta
EN
Hotel Carrousel: A Museum With No Entry Brussels is more than a city of streets and buildings — it is a living organism that curates messages in its own unique way. Passersby are constantly exposed to a flow of impressions: sometimes overwhelming, intimate, politically charged, or unexpectedly humorous.
Hotel Carrousel transforms ZSenne’s window display into a unique exhibition space. This “museum with no entry” engages with the fleeting perceptions of urban passersby. The window, a boundary between inside and outside, invites observation without imposing a fixed visitor experience. It is about what catches the eye in the moment, at the viewer’s own pace. The exhibition explores the impact of time and circumstances on our viewing experience. How do light, weather conditions, and the city’s hustle and bustle alter our perception?
With works by Thomas Joostens Adèle Sweetlove Maxime Vansant.
Curated by Lupe Arens & Veduta


