'Hotel Carrousel: A Museum With No Entry': Lupe Arens cureert bij ZSenne

Thomas Joostens

NL


Hotel Carrousel: Een Museum Zonder Toegang Brussel is meer dan een stad van stra­ten en gebou­wen – het is een levend orga­nis­me dat op unie­ke wij­ze bood­schap­pen cureert. Voorbijgangers wor­den voort­du­rend bloot­ge­steld aan een stroom van indruk­ken: soms over­prik­ke­lend, intiem, poli­tiek gela­den, of onver­wacht humoristisch. 

Hotel Carrousel trans­for­meert de vitri­ne van de ZSenne tot een bij­zon­de­re ten­toon­stel­lings­ruim­te. Dit muse­um zon­der toe­gang” speelt in op de vluch­ti­ge waar­ne­min­gen van de ste­de­lij­ke pas­sant. De vitri­ne, een grens tus­sen bin­nen en bui­ten, nodigt uit tot obser­va­tie zon­der een vast­om­lijn­de bezoe­ker­s­er­va­ring op te drin­gen. Het gaat om wat opvalt in het moment, in het eigen rit­me van de voor­bij­gan­ger. De expo­si­tie onder­zoekt de invloed van tijd en omstan­dig­he­den op onze kijk­er­va­ring. Hoe ver­an­de­ren licht, weers­om­stan­dig­he­den en de druk­te van de stad onze waar­ne­ming? De straat wordt hier een 

Met wer­ken door Thomas Joostens Adèle Sweetlove Maxime Vansant. 

Cureert door Lupe Arens & Veduta

EN


Hotel Carrousel: A Museum With No Entry Brussels is more than a city of streets and buil­dings — it is a living orga­nism that cura­tes mes­sa­ges in its own uni­que way. Passersby are con­stant­ly expo­sed to a flow of impres­si­ons: some­ti­mes overw­hel­ming, inti­ma­te, poli­ti­cally char­ged, or unex­pec­ted­ly humorous. 


Hotel Carrousel trans­forms ZSenne’s win­dow dis­play into a uni­que exhi­bi­ti­on spa­ce. This muse­um with no entry” enga­ges with the fleeting per­cep­ti­ons of urban pas­sers­by. The win­dow, a bounda­ry bet­ween insi­de and out­si­de, invi­tes obser­va­ti­on wit­hout impo­sing a fixed visi­tor expe­rien­ce. It is about what cat­ches the eye in the moment, at the viewer’s own pace. The exhi­bi­ti­on explo­res the impact of time and cir­cum­stan­ces on our vie­wing expe­rien­ce. How do light, wea­ther con­di­ti­ons, and the city’s hust­le and bust­le alter our perception? 

With works by Thomas Joostens Adèle Sweetlove Maxime Vansant. 

Curated by Lupe Arens & Veduta

Adele Sweetlove
Schermafbeelding 2025 04 14 om 19
Maxime Vansant