Jente Waerzeggers


Studio Vaartstraat
Periode: 01.09.2025—…

NL


Jente Waerzeggers 1999, Leuven) is foto­graaf, beel­dend kun­ste­naar, muzi­kant en radio­ma­ker. Hij behaal­de een mas­ter in Beeldende Kunsten (LUCA School of Arts, 2022) en werk­te als foto­graaf voor onder ande­re Cas-co, Listen Festival, Horst en STELPLAATS. Zijn prak­tijk beweegt zich tus­sen beeld, geluid en publi­ca­tie. Hij is oprich­ter van Not So Difficult Magazine en runt (y) publis­hing, een expe­ri­men­te­le uit­ge­ve­rij in boek­vorm. Daarnaast is hij resi­dent DJ bij Kiosk Radio en actief bin­nen het Brusselse label Kontakt Group.



EN

Jente Waerzeggers1999, Leuven) is a pho­to­grap­her, visu­al artist, musi­cian, and radio maker. He obtai­ned a mas­ter’s degree in Fine Arts (LUCA School of Arts, 2022) and wor­ked as a pho­to­grap­her for Cas-co, Listen Festival, Horst, and STELPLAATS, among others. His prac­ti­ce moves bet­ween ima­ge, sound, and publi­ca­ti­on. He is the foun­der of Not So Difficult Magazine and runs (y) publis­hing, an expe­ri­men­tal book publis­her. Additionally, he is a resi­dent DJ at Kiosk Radio and acti­ve within the Brussels label Kontakt Group.



Website
Jente4 Opening jente hbd 25 03 13 web res 38 Opening jente hbd 25 03 13 web res 16 Opening jente hbd 25 03 13 web res 12 Opening jente hbd 25 03 13 web res 14

Jente Waerzeggers

NL


In mijn werk onder­zoek ik hoe foto­gra­fie en pre­sen­ta­tie­vor­men elkaar beïn­vloe­den. Recent werk omvat licht­bak-instal­la­ties, waar­bij de com­mer­ci­ë­le con­no­ta­tie van licht­re­cla­me con­tras­teert met de hoge kunst’ con­text van foto­gra­fie. Door beel­den uit mijn per­soon­lij­ke archief te tonen in licht­bak­ken, zoek ik het raak­vlak tus­sen deze werel­den. Voor Vitrien pre­sen­teer ik een instal­la­tie die inspeelt op de visu­e­le taal van immo­kan­to­ren, waar­bij archief­beel­den in de publie­ke ruim­te een nieu­we gelaagd­heid krijgen.


EN

In my work, I explo­re how pho­to­grap­hy and pre­sen­ta­ti­on forms influ­en­ce each other. Recent work inclu­des lightbox instal­la­ti­ons, whe­re the com­mer­ci­al con­no­ta­ti­on of illu­mi­na­ted adver­ti­sing con­trasts with the high art’ con­text of pho­to­grap­hy. By dis­playing ima­ges from my per­so­nal archi­ve in light boxes, I am searching for the inter­sec­ti­on bet­ween the­se worlds. For Vitrine, I am pre­sen­ting an instal­la­ti­on that plays on the visu­al lan­gu­a­ge of real esta­te agen­cies, giving archi­ve ima­ges a new lay­er of mea­ning in public space.