Andrei Haesen


Studio Minckelers
Periode: 01.09.2024—…

NL


Andrei Haesen (°1997, RO) woont in Brussel en Berlijn, en werkt in Leuven, hij stu­deer­de Fotografie in Cvo volt Heverlee en reeds ver­vol­gens stu­deert hij inter­ac­ti­ve media in het aca­de­mie Slac col­le­ge te Leuven.

EN


Andrei Haesen (°1997, RO) lives in Brussels and Berlin, and works in Leuven, he stu­died Photography in Cvo volt Heverlee and then he stu­dies inter­ac­ti­ve media in the aca­de­my Slac col­le­ge in Leuven




Website
Selectie2 Selectie5 Selectie7 Selectie8 Selectie4 Selectie1

Studio View

Selectie 9

Andrei Haesen

NL


Andrei Haesen is een mul­ti­dis­ci­pli­nai­re kun­ste­naar. Op elf­ja­ri­ge leef­tijd begon hij met foto­gra­fe­ren, wat het begin is van zijn artis­tie­ke prak­tijk. Hij maakt stu­dies van­uit een foto­gra­fisch oog­punt. Hierin bracht hij her­in­ne­rin­gen en ver­beel­ding uit hun con­text en ver­taal­de ze naar objec­ten. Zijn werk ver­kent de orga­ni­sche ele­men­ten van het dage­lijks leven, en onder­zoekt de rela­ties tus­sen mens, ruim­te, tijd en geluid. In zijn recen­te onder­zoek werkt hij met petri­schaal­tjes en maakt hij gebruik van sca­no­gra­fie om myce­li­um, schim­mel, bloed en pig­ment vast te leg­gen. Door bac­te­ri­ën te cul­ti­ve­ren op petri­scha­len, maakt hij het onder­grond­se, vaak onzicht­ba­re leven zicht­baar en tastbaar.Deze wer­ken ont­hul­len niet alleen de schoon­heid van myce­li­um, maar bena­druk­ken ook de onder­lin­ge ver­bon­den­heid tus­sen groei, ver­val en object. Zijn prak­tijk is een poë­tisch onder­zoek naar de flu­ï­de gren­zen tus­sen het leven­de en het levenloze.

EN


Andrei Haesen is a mul­ti­dis­ci­pli­na­ry artist. He began pho­to­grap­hing at the age of ele­ven, which is the begin­ning of his artis­tic prac­ti­ce. He makes stu­dies from a pho­to­grap­hic point of view. In the­se, he took memo­ries and ima­gi­na­ti­on out of con­text and trans­la­ted them into objects. His work explo­res the orga­nic ele­ments of eve­ry­day life, exa­mi­ning the rela­ti­ons­hips bet­ween human, spa­ce, time and sound. In his recent research, he works with petri dis­hes and uses sca­no­grap­hy to cap­tu­re myce­li­um, mold, blood and pig­ment. By cul­ti­va­ting bac­te­ria on petri dis­hes, he makes under­ground, often invi­si­ble life visi­ble and tangible.These works not only reve­al the beau­ty of myce­li­um, but also high­light the inter­con­nec­ted­ness bet­ween growth, decay and object. His prac­ti­ce is a poe­tic explo­ra­ti­on of the fluid boun­da­ries bet­ween the living and the inanimate.