Stefanie De Bakker, Milan Gillard & Anne-Lore Thijssen:
OFFSIDE
Off the Grid
Periode: 01.09—30.11.2021
Stefanie De Bakker (°1999) ziet het cureren, het organiseren en het samenbrengen of uitnodigen van anderen als onderdeel van haar artistieke praktijk. Kunst zit voor haar niet in de vaste vorm van een object, maar eerder in situaties die ze tracht vorm te geven.
Education has to be herdenkt, Ik (Milan Gillard, °2001) always had trouble’s met de gang van zaken in ons school systeem. Het is zo close minded, zonder een duurzame blik naar later te werpen. We moeten minder individueel beginnen te denken en colleboration aan moedigen.
Lover of all art forms, jack of all trades. Anne-Lore Thijssen (°1997) beperkt haar niet tot één discipline of interesseveld binnen de beeldende kunsten. Van organiseren tot herinterpreteren, van participeren tot creëeren. Als duizendpoot onderzoekt ze haar omgeving en vertaalt dit in haar praktijk in beeldende vormen.
Stefanie De Bakker, Milan Gillard & Anne-Lore Thijssen:
OFFSIDE
OFFSIDE is a project initiated by Stefanie de Bakker, Anne-Lore Thijssen & Milan Gillard.
With interventions by Denicolai & Provoost, De Eenzamen, 019 Gent, vroomm.collectif, BRUiTAL, …
[NL]
OFFSIDE is een reeks openbare interventies vormgegeven door Stefanie De Bakker, Milan Gillard en Anne-Lore Thijssen. Ze gaan op zoek naar een samensmelting van de publieke ruimte en de ontmoetingsplaats binnen Cas-co waar de reflectie van het maakproces centraal staat. Enkele kunstcollectieven worden uitgenodigd om drie maanden lang een stedelijke interventie te doen binnen de stad Leuven. Participatie, collectieve creatie en educatie staan centraal.
[ENG]
OFFSIDE is a series of public interventions designed by Stefanie De Bakker, Milan Gillard and Anne-Lore Thijssen. They seek a fusion of the public space and the meeting place within Cas-co where the reflection of the creative process is central. Some art collectives are invited to carry out an urban intervention within the city of Leuven for three months. Participation, collective creation and education are central.